pomaganie i wygrywanie
przez tankowanie

- O sile zaangażowania -

Jak stworzyć akcję, która nie tylko prawdziwie wciągnie konsumentów, ale przyniesie mierzalne korzyści dla biznesu, przekraczające nawet 10-cio krotnie założone cele!? Znaleźliśmy na to sposób..

zadanie

Stworzenie aktywacji konsumenckiej, która przyciągnie klientów na stacje paliw należące do Klienta.

wyzwanie

Trudny okres przedświąteczny, który jest wręcz przesycony komunikacją i aktywacjami konumenckimi. Relatywnie niski wskaźnik sympatii dla marek paliwowych. Bardzo krótki okres na działanie - kilka tygodni.

Rozwiązanie

Szeroko zakrojona akcja wizerunkowo-konsumencka podzielona na dwa etapy: akcję charytatywną oraz atrakcyjną loterię. Strategia zakładała maksymalne wykorzystanie potencjału mixu narzędzi, mediów i touch pointów, które zapewniały najskuteczniejszą penetrację w grupie celowej i pozwalały w interesujący sposób opowiedzieć historię stojącą za aktywacją. W tym celu wykorzystane zostały zarówno kanały on- i off-line'owe.

Opis działań

Kluczem do sukcesu było umiejętne połączenie dwóch istotnych elementów: czasu oraz doskonałego zrozumienia mechanizmów rządzących decyzjami zakupowymi - tych ze sfery racjonalnej jak i emocjonalnej. Zależało nam także na tym, aby do min. ograniczyć konieczność poświęcenie cennego w tym okresie czasu klientów, przy jednoczesnym maksymalnym ułatwieniu wzięcia udziału w aktywacji. Połączyliśmy dwa wyróżniki marki - promocje sprzedażowe oraz fakt, że klienci silnie kojarzą Lotos z aktywnymi działania CSR-owe.

Wspólnym mianownikiem dla nich stała się podstawowa czynność na stacji benzynowej - tankowanie oraz postać ambasadora - Roberta Kubicy. Aktywacja zatem podzielona została na dwa etapy, które odpowiadały na różne potrzeby klientów:

- Etap emocjonalny -

pomaganie przez tankowanie

Dawał szansę na wspieranie podopiecznych Fundacji. Każdy zatankowany litr to środki pieniężne, które pomagały spełniać marzenia małych, przyszłych kierowców.

- Etap racjonalny -

Wygrywanie przez tankowanie

Zadziałał na pierwotny instynkt chęci zdobywania. Każde jednorazowe zatankowanie 30 l paliwa umożliwiało udział w loterii SMS-owej, gdzie co godzinę uczestnicy mieli szansę na wygranie 500 zł.

Narzędzia

Digital

landing page

profil na Facebooku

kampania

Telewizja

Outdoor

spot z Robertem Kubicą oraz podopiecznymi Fundacji

nośniki z licznikami, materiały POS i naklejki dla kierowców

Efekty

Ogromne zaangażowanie konsumentów

Wysłano 90 000 smsów konkursowych

Spektakularne efekty biznesowe